افتتاح خط مکانیزاسیون سالن بسته بندی تخم مرغ شرکت زرین تخم(1398/6/5)

سعادت علی‌نیا در مراسم افتتاح واحد بسته‌بندی شرکت تعاونی زرین تخم وابسته به شرکت کشت و صنعت صالح كاشمر اولین و بزرگ‌ترین زنجیره تولید شرق کشور که در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت در بخش سازمان جهاد کشاورزی ۲۸۵ پروژه با ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی یک هزار و ۲۰۲ نفر در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد..

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: در قالب زنجیره غذایی چهار زنجیره گوشت مرغ و سه زنجیره تولید گوشت و شیر در استان راه‌اندازی شده است و تلاش می‌شود امسال ۱۲ زنجیره تولید در استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی شود.

وی افزود: بدون شک هرچه واسطه‌ها را حذف کنیم تولید ارزان‌تر مهیا می‌شود و به صرفه‌تر به دست مردم می‌رسد.

در این جلسه فرماندار کاشمر بیان کرد: شرکت کشت و صنعت صالح یکی از معین‌های شهرستان کاشمر است که به علم روز نیز مجهز شدند.

مسلم ساقی اظهار کرد: وظیفه مجموعه دولت و حاکمیت حمایت از تمامی مجموعه‌های تولید است و ما نیز در شهرستان این حمایت‌ها را خواهیم داشت.

در پایان مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برای واحد بسته‌بندی تخم مرغ شرکت تعاونی تولیدی زرین تخم ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سید ابوالقاسم موسوی عنوان کرد: این زنجیره تولید اولین و بزرگ‌ترین زنجیره تولید شرق کشور و بیست و سومین زنجیره ثبت شده در کشور شامل کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال، کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۲ هزار قطعه در ساعت و سایت بسته‌بندی مکانیزاسیون مرغ تخم گذار با سه سالن مجزا به مساحت دو هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: هر سالن ۸۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار دارد و در روز ۱۲ تن و سالانه ۴۳۸۰ تن تولید دارد که با برندهای پرطلایی،نومل و زرین تخم به بازارهای مختلف و کشورهای اتحادیه اروپا و اطراف صادر می‌شود